Planerar att ta med mig en hög skolböckerna hem och ägna så mycket tid som möjligt åt repetera PPL-teorin samt börja titta i de första ATPL-böckerna. Vill komma förberedd tillbaka till skolan för snart kommer tempot att ökas. Tveklöst.
Ena halvan i min klass blir kvar kommande 4 veckor och flyger Cirrus. 1-2 pass per dag kommer det bli för dem om vädret tillåter och första ensamflygningen är planerad till 9 juli :) Ska bli jätteroligt att följa dem! Trott eller ej, men jag hade faktiskt kunnat tänka mig att stanna kvar jag med för man börjar bli riktigt sugen på att komma upp i luften nu. Inte minst då skolplanen passerar på final precis utanför teorisalsfönstret var och varannan minut!

Vad händer annars i Ljunghusen då?
08-klassen pluggar stenhårt, de tentar av några ämnen ur ATPL-teorin dessa dagar. Sen går de på sommarlov liksom vi (dock med över 2000 sidor teknisk kurs på att läsa in på Skyways Fokker F50 för vissa av dem). De kommer tillbaka samtidigt som min klasshalva ur 09:1 i slutet av juli. Därefter blir det många och långa simulatorpass för 08:1, tror någonstans runt 10*4 timmar innan de flyttar till Stockholm respektive Zürich för vidare utbildning på "Full Flight Simulator".
Norrmännen ska också få lov snart. De har intensiva flygveckor och förhoppningsvis får de flyga sin första EK imorgon. Vi håller tummarna för att dagens fina väder håller i sig!
Kommer fortsätta uppdatera bloggen ändå trots att det blir 4 veckor ledigt. Hoppas om inte annat kunna bjuda på lite bilder från gänget som blir kvar här och skolflyger samt kanske lite från flygäventyr kring hemtrakterna.
Observera att jag har uppdaterat inlägget om MPL-certifikatet - alltså beskrivningen av den utbildning (och det certifikat) jag läser här på TFHS. Allt eftersom faller bitarna på plats och som ny student är det givetvis inte helt lätt att greppa alla begrepp och all information. En länk till inlägget har du här: MPL, vad är det?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar