9 juni 2009

Dags att flytta

Idag har jag fått nyckeln till mitt nya (permanenta) rum i Ljunghusen - ett studentrum och inte ett hotellrum den här gången :D De som läst flyglärarkursen är nämligen examinerade och därmed har fyra lägenheter blivit tillgängliga för oss i TFHS 09:1. Ska bli skönt!

Dessvärre har jag börjat känna mig lite för hemma i rummet jag haft hittills under dessa 3 veckor, därför tar det lite emot att flytta (inte minst pga att standarden på rummen i hotelldelen är högre med bl.a. trägolv och målade väggar...)

Men va tusan, visst ska det bli skönt att flytta in i något bestående så man kan börja hänga upp lite på väggarna, byta gardiner och kanske en och annan möbel. Kommer ju bli boende här åtminstone till vi påbörjar studier på Arlanda nästa höst.

Här är mitt rum fram tills nu. Inte speciellt stort men helt ok!

Okej, en hylla/garderob av sängbord kanske inte är helt optimalt men skrivbordet och stolen jag lyckades gräva fram i källaren är jag rätt stolt över ;)

En närmre titt på "bokhyllan" visar den litteratur som jag kommer beta igenom under utbildningen här. Närmast ligger PPL-litteraturen som vi läser ett par veckor till. Stående bakom är de 15 ATPL-böckerna som precis anlänt. Enkelt uttryckt den teori vi läser för att erhålla "yrkespilotcertifikatet".

När ni ser det här "sterila sjukhusrummet" så fattar ni ungefär hur peppad jag är på att flytta. Men med lite ansträngning är jag säker på att det kommer bli kanonfint.

På söndag kommer pappa och farfar körandes från Umeå med resten av mitt flyttlass dvs allt jag inte fick med mig på planet för 3 veckor sedan. Ska bli oerhört skönt att få ordning kring boendet, såklart viktigt för att allt kring skolan, pluggandet och fritiden ska funka.

Vad gäller skolan och flygningen har jag inte särskilt mycket att rapportera, vi har som sagt ledarskapsutbildning (UGL) den här veckan och är därför isolerade från allt annat. Alltså inga andra lektioner alls på schemat. Känns bra för kursen är intensiv och kräver tid till såväl läsning som reflektion. Hittills har det varit mycket givande och intressant. Ser fram emot kommande tre dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar