5 oktober 2009

En helg utan Ljungbyhed

Jag reste till Stockholm över helgen för lite jobb och för att hälsa på syrran. Vi hade fått någon extra dag ledigt från skolan vilket lämnade utrymme för att faktiskt hinna slappna av och koppla bort studierna ett tag. Det behövdes! När man bor så pass nära inpå plugget som vi gör är det svårt att känna sig helt ledig. Eller åtminstone helt bekväm med att spendera en helgdag i soffan.

Har känt mig rätt sliten på sistone (det har märkts här om inte annat). Allt blir ju en vardag - även studierna här på TFHS givetvis. Dock höll sig tröttheten kvar förra veckan även efter kaffet på första rasten... inte bra! Funderade på om jag höll på bli sjuk men insåg tillslut att det hängde ihop men något helt annat = det var inte mindre än 2 månader sedan jag senast reste "hem" ifrån Ljungbyhed!

Eller tja, nästan i alla fall... har såklart blivit ett och annat besök i Malmö och Helsingborg för utgång eller bio men faktiskt inte mer än så. En helg med släkt och vänner var därför nödvändig (och efterlängtad) inte minst för att få miljöombyte men också för att kunna känna sig 100% ledig.

Nog om detta, jag ska såklart bjuda på lite bilder också. Blir från senaste flygveckan...

Mycket av senaste tidens flygningar har genomförts solo utan lärare. Bl.a. några navigeringar runt om i Skåne (var och en på cirka en timme) samt även en del sidvindslandningar och kortfältsövningar. Här sitter dock läraren utmed under en övning med fullastat flygplan.

Här har jag precis kommit tillbaka från ett solopass. Medan jag avslutar flygningen med att fylla i loggpärmen har Johanna redan påbörjat sina förberedelser. Det är hårt tryck på flygplanen, ofta inte mer än 20 minuter mellan varje lektion.

Kontrollera propellern är givetvis en punkt under så kallad Preflight Inspection.

Ännu en flygtimme loggad.

2 kommentarer:

  1. Pernilla Holmberg6 oktober 2009 kl. 22:16

    Hej bästa bror! Jag har hört rykten om att du kommer till helgen! :) JIPPI!!! Jag vill också poängtera att vi nu är 25 år gamla, inte 24 som det står på din status... KRAM

    SvaraRadera
  2. Riktigt inspirerande blogg att följa! ;) Fortsätt med det!

    /En som ansökt för vårens antagning

    SvaraRadera