22 augusti 2009

EK-dop

Första EK-flygningen (dvs första gången ensam) går såklart inte obemärkt förbi. När jag lättade solo första gången fick jag till exempel bjuda flygklubbens medlemmar på fika, sk EK-tårta. Här på TFHS är dock traditionen en annan. Här tillämpas sedan många år tillbaka något som kallas EK-dop...

Tror inte jag behöver säga så mycket mer än så. Bilderna talar sitt tydliga språk :)

Torsdag kl 12: Större delen av skolans personal samlad för att bevittna vårt EK-dop. En efter en fick vi kliva fram under hinken...

Här får jag en riktig kalldusch. Även vi med flygcertifikat sedan tidigare skulle döpas på TFHS vis :)

Det var kallt kan jag lova! Tur att vädret var soligt och varmt.

Det var noga att hinken fylldes upp till max varje gång... genomblöt är bara förnamnet!




Här är vi - hela klassen 09:1 efter dopet.

Avslutningsvis grillade lärarna korv och bjöd på till lunch. Kläderna torkade fort i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar